woensdag 19 december 2018

D66: Behoed Gezellenhuis voor ondergang

D66 heeft twee maanden geleden tijdens de raadsvergadering vragen aan het college van burgemeester en wethouders gesteld, omdat wij ons zorgen maken over de huidige staat van het Gezellenhuis. Het is een beeldbepalend gebouw in Ouderkerk en veel mensen hebben goede herinneringen aan de activiteiten die er gehouden werden. We vinden het ontzettend jammer dat het pand zo achteruit gaat. We hebben daarom de wethouder opgeroepen om in overleg met de eigenaar van het Gezellenhuis naar mogelijkheden te zoeken om het pand te restaureren en te behoeden voor verder verval. Wij hebben inmiddels begrepen dat medewerkers van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed een schouw van het Gezellenhuis hebben uitgevoerd. De resultaten daarvan zullen binnenkort volgen. D66 verwacht dat, als dat nodig blijkt n.a.v. de schouw, de eigenaar snel actie onderneemt om verder verval van het Gezellenhuis te voorkomen en het te behoeden voor ondergang. We houden dit goed in de gaten en zullen u op de hoogte houden.